Het lokaal bestuur wil zich blijven ontwikkelen tot een uitmuntende organisatie.
We werkten verder aan het nieuwe dienstverleningsmodel en een klantgerichte cultuur, onder meer door een uitbreiding van het onthaal team, het gebruik van ‘Mijn Burgerprofiel’ in te bedden in de dienstverlening van het lokaal bestuur, een veralgemeend gebruik van afspraken, … . In 2022 keurden we een vlekkenplan goed voor de volledige site van het gemeentehuis. Als eerste uitvoeringsdossier kozen we voor de renovatie en de uitbreiding van het Sociaal Huis.
Wat realiseerden we nog in 2022?
- Op het gebied van HRM organiseerden we een specifieke opleiding ter ondersteuning van de leidinggevenden, 'Leidinggeven met goesting',
- We legden de 'Communicatiestrategie en -leidraad' voor beleid en medewerkers vast.
- Papierloze en cashloze organisatie: de QR-code en betaallink is in 2022 verschenen op elke factuur van het lokaal bestuur.
- We voerden het actieplan ICT uit, onder meer door het werken met Microsoft Teams en Sharepoint uit te breiden.
- In 2022 hebben we een grote informatie- en sensibiliseringscampagne opgezet rond SDG 5 Gendergelijkheid: "Vrouwen aan zet. Samen voor gendergelijkheid".